Με απόφαση του υπουργού Παιδείας Κ. Γαβρόγλου, κάθε έτος θα αφιερώνεται σε μια τέχνη ή μια επιστήμη ή γενικότερα σε ένα γνωστικό αντικείμενο από αυτά που διδάσκονται στην  Α/βάθμια ή τη Β/βάθμια εκπαίδευση (Μαθηματικά, Λογοτεχνία, Φυσική, Ιστορία, Αρχαία, Χημεία, Μουσική κ.λ.π.).

Η αρχή γίνεται με την ανακήρυξη του 2018 ως «Έτους Μαθηματικών». Η σχετική Υπουργική Απόφαση αναμένεται να δημοσιευτεί τις επόμενες ημέρες. Στη συνέχεια θα εκδοθεί εγκύκλιος με οδηγίες προς τις σχολικές μονάδες.

Το 2018 συμπληρώνονται 100 χρόνια από την ίδρυση της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας, του αρχαιότερου επιστημονικού σωματείου της χώρας. Με την ανακήρυξη του 2018 ως «Έτους Μαθηματικών» τιμούμε και τα 100 χρόνια της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας.

Στόχοι

Στόχοι της ανακήρυξης του 2018 ως «Έτους Μαθηματικών»:    

•    Να προβληθεί και να αναδειχθεί η σημασία των μαθηματικών και ο ρόλος τους στη δημιουργία και την ανάπτυξη του ανθρώπινου πολιτισμού.

•    Να ενισχυθεί το ενδιαφέρον για τα μαθηματικά, την ιστορία και τη διδασκαλία τους.

Προγραμματισμός εκδηλώσεων – δραστηριοτήτων

Στο πλαίσιο του «Έτους Μαθηματικών» θα πραγματοποιηθούν εκπαιδευτικές δραστηριότητες και εκδηλώσεις σε όλες τις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οι οποίες θα απευθύνονται κυρίως σε μαθητές/τριες, εκπαιδευτικούς και γονείς, αλλά και σε όποιον/α ενδιαφέρεται για τα μαθηματικά, και θα προβάλλονται από το  ΥΠ.Π.Ε.Θ.

Θέμα των δραστηριοτήτων και των εκδηλώσεων στην Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση θα είναι «Τα Μαθηματικά στην Αρχαιότητα» (π.χ.: Η γέννηση και η ανάπτυξη των μαθηματικών στην Αρχαία Ελλάδα, τα μαθηματικά στους άλλους πολιτισμούς της αρχαιότητας, η θεμελίωση και ανάπτυξη της γεωμετρίας, η σχέση των μαθηματικών και της μαθηματικής σκέψης με τη γέννηση της δημοκρατίας και της φιλοσοφίας στην Αρχαία Ελλάδα κλπ.).

Οι πληροφορίες για το «Έτος Μαθηματικών» και το υποστηρικτικό εκπαιδευτικό υλικό για τις σχολικές μονάδες και τους εκπαιδευτικούς θα αναρτώνται στις ιστοσελίδες του ΥΠ.Π.Ε.Θ. και του ΙΕΠ.

Ανάλογες εκδηλώσεις, με αντίστοιχο περιεχόμενο, οι οποίες θα οργανώνονται και θα πραγματοποιούνται από Πανεπιστήμια, επιστημονικές ενώσεις και άλλους φορείς θα μπορούν να τίθενται υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας.

Σχετικά με ερωτήματα που τέθηκαν    σχετικά με την εξεταστέα ύλη για το μάθημα της Βιολογίας Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών της Γ ́ τάξης Ημερησίου Γενικού Λυκείου για το έτος 2018,  το υπουργείο Παιδείας με εγκύκλιο προς τις σχολικές μονάδες κάνει γνωστό  την εισήγηση της  Μαρίας Δοκοπούλου, Συμβούλου Γ ́ του Ι.Ε.Π., μέσω της Συντονίστριας της Μονάδας του Ι.Ε.Π.: «Φυσικές Επιστήμες»,   Γεωργίας Φέρμελη, η οποία έχει ως εξής:

«[...] Η εξεταστέα ύλη της Βιολογίας της Γ ́ τάξης του Γενικού Λυκείου της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών η οποία εξετάζεται πανελλαδικά καθορίζεται από το ΦΕΚ 2893/Β ́/21-08-2017, σύμφωνα με το οποίο στην εξεταστέα-διδακτέα ύλη δεν περιλαμβάνονται:

α) Τα ένθετα - παραθέματα, τα οποία σκοπό έχουν να δώσουν τη δυνατότητα επιπλέον πληροφόρησης των μαθητών/-τριών, ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους, σε θέματα που αναδεικνύουν τη σχέση της επιστήμης της Βιολογίας και των εφαρμογών της με όλους τους τομείς της κοινωνικής ζωής.

β) Οι χημικοί τύποι, οι οποίοι συνοδεύουν το κείμενο και συμβάλλουν στην κατανόησή του, σε καμία όμως περίπτωση δεν απαιτείται η απομνημόνευσή τους.

γ) Όσα αναφέρονται υπό τον τίτλο ‘’Ας ερευνήσουμε ...’’, στο τέλος κάθε κεφαλαίου και τα οποία αποτελούν προτάσεις για συνθετικές-δημιουργικές εργασίες των μαθητών/-τριών.
Επομένως σχετικά με τα ερωτήματα που αφορούν σε διευκρινίσεις σχετικά με την εξεταστέα ύλη επισημαίνονται τα ακόλουθα:

1. Το σύνολο του κειμένου που αντιστοιχεί στα οριζόμενα από το ΦΕΚ κεφάλαια και ενότητες του σχολικού βιβλίου περιλαμβάνεται στην εξεταστέα ύλη.

2. Οι ερωτήσεις/ασκήσεις και οι περιλήψεις των κεφαλαίων στοχεύουν στην εμβάθυνση και στην καλύτερη κατανόηση του περιεχομένου. Αξιοποιούνται από τον/την εκπαιδευτικό κατά την εκπαιδευτική διαδικασία και αποτελούν μέρος της εξεταστέας ύλης.

3. Οι εικόνες και οι πίνακες του σχολικού βιβλίου στοχεύουν στην επεξήγηση δομών, λειτουργιών και διαδικασιών. Επομένως οι λεζάντες του αντίστοιχου υλικού περιλαμβάνονται στην εξεταστέα ύλη.

4. Τα ένθετα – παραθέματα και οι εργασίες-δραστηριότητες (που συνήθως προτείνονται στο τέλος κάθε κεφαλαίου) έχουν σκοπό να δώσουν επιπλέον πληροφόρηση στους/στις μαθητές/-τριες και μπορούν να αξιοποιηθούν από τον εκπαιδευτικό προαιρετικά. Για τον λόγο αυτό δεν περιλαμβάνονται στην εξεταστέα ύλη.

Στο ερώτημα σχετικά με τις προϋπάρχουσες γνώσεις οι οποίες δύνανται να ζητηθούν άμεσα ή έμμεσα κατά την εξέταση των μαθητών/-τριών επισημαίνεται ότι η Βιολογία αποτελεί γνωστικό αντικείμενο το οποίο διδάσκεται από την Α ́ Γυμνασίου έως και τη Γ ́ ΓΕΛ.

Οι γνώσεις που αποκτά ένας/μία μαθητής/-τρια οικοδομούν σταδιακά τη γνώση του σχετικά με τις βιολογικές δομές και τη λειτουργία των κυττάρων και των οργανισμών.

Επομένως, βασικές λειτουργίες και δομές των κυττάρων (π.χ. ενδομεμβρανικό σύστημα) οι οποίες έχουν αναλυθεί διεξοδικά σε προηγούμενες τάξεις δεν επαναλαμβάνονται καθώς θεωρούνται γνωστές.

Σε κάθε περίπτωση, η Κεντρική Επιτροπή Γενικών Εξετάσεων είναι αυτή που φροντίζει, θεσμοθετημένα και με σαφές νομοθετικό πλαίσιο, για την ακρίβεια και το είδος των θεμάτων που χρησιμοποιούνται κατά την εξέταση των μαθημάτων πανελλαδικά.»

 

Συνέντευξη παραχώρησε ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου στο κανάλι της Βουλής.

  • Συγκεκριμένα ο Υπουργός Παιδείας ανέφερε ότι από το επόμενο εξάμηνο οι φοιτητές που είναι αδέρφια θα μπορούν να σπουδάζουν στην ίδια πόλη.
  • Επίσης, σε οικογένειες με χαμηλά εισοδήματα θα υπάρχει η δυνατότητα να σπουδάζουν τα παιδιά τους στην πόλη που είναι η βάση της οικογένειας ή να λαμβάνουν ένα επίδομα.

Ελπίζουμε «Η τσάντα στο σχολείο» και στην πράξη να αποδειχθεί ένα παιδαγωγικά χρήσιμο μέτρο, ώστε από την νέα σχολική χρονιά να προχωρήσουμε στην επέκτασή του και σε άλλες μέρες της εβδομάδας   στα Ολοήμερα Σχολεία.

Αυτό δήλωσε  ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου,ενώ τόνισε τα εξής:

Α.Το υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων καθιερώνει τη δράση «Η τσάντα στο σχολείο» έχοντας παρακολουθήσει με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τις πρωτοβουλίες διαφόρων Συλλόγων Διδασκόντων.  Ανάλογα με την απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων και με τη σύμφωνη γνώμη του κάθε γονέα, η τσάντα των μαθητριών και μαθητών θα παραμένει στο σχολείο για τουλάχιστον ένα Σαββατοκύριακο κάθε μήνα, δηλαδή από την Παρασκευή, που έχει αποφασιστεί από τον Σύλλογο Διδασκόντων του σχολείου, έως την Δευτέρα.

Β.Η παραμονή της τσάντας στο σχολείο δεν αποτελεί μια συμβολική παρέμβαση, αλλά στοχεύει στην ενίσχυση του ποιοτικού χρόνου των παιδιών με τις οικογένειές τους και, παράλληλα, διευρύνει τις δυνατότητες ενασχόλησής τους με δραστηριότητες που άπτονται των προσωπικών τους ενδιαφερόντων, συμβάλλοντας έτσι όχι μόνον στην γνωστική, αλλά και στην συναισθηματική και κοινωνική τους ανάπτυξη.

Γ.Στόχος μας είναι να προχωρήσουμε σε όλες εκείνες τις ρυθμίσεις ώστε να μετριαστεί το άγχος που έχει συσχετιστεί με την μελέτη για την επόμενη ημέρα και το μεγαλύτερο μέρος των εργασιών να ολοκληρώνεται εντός του σχολείου.

Δ.Η συγκεκριμένη δράση συμβάλλει σε μια γενικότερη επανεκτίμηση της σημασίας και του ρόλου των εργασιών στο σπίτι σε σχέση με τον ελεύθερο χρόνο των μαθητών και των μαθητριών.

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΟΜΙΛΙΑΣ ΤΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ:

"Στο πλαίσιο της διαμόρφωσης του Ενιαίου Χώρου Έρευνας και Εκπαίδευσης στην Περιφέρεια, και με βάση το πόρισμα της επιτροπής που συστήθηκε από το Υπουργείο Παιδείας, από μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας των Ιονίων Νήσων, θέλω να ανακοινώσω σήμερα την απόφαση για την ενσωμάτωση του ΤΕΙ στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Ο σκοπός αυτής της επιλογής είναι η αναδιάταξη του ακαδημαϊκού χάρτη της Ανώτατης Εκπαίδευσης στην Περιφέρεια Ιονίων Νήσων. "

"Στην Κέρκυρα, επίσης, προτείνουμε την ίδρυση Τμήματος Τουρισμού, ενώ το Ιόνιο Πανεπιστήμιο, θα αγκαλιάσει με τις δομές του όλη την Περιφέρεια και όχι μόνο το μεγαλύτερο νησί, αγαπητέ κύριε Περιφερειάρχη, αλλά όλη την Περιφέρεια και βεβαίως πιστεύω ότι αυτό θα είναι πάρα πολύ σημαντικό."

"Το εγχείρημα ξεκινά, βεβαίως, από την Περιφέρεια Ιονίου, όπου οι ακαδημαϊκές συνθήκες είναι ώριμες, αλλά θέλουμε, έχουμε σκοπό παρόμοια εγχειρήματα να επεκταθούν στην υπόλοιπη χώρα. Τα κριτήρια στα οποία στηρίχθηκε ο σχεδιασμός αυτός, είναι αποκλειστικά συνδεδεμένα με την ακαδημαϊκή βιωσιμότητα των υφιστάμενων εκπαιδευτικών και ερευνητικών δομών και με τη συμβολή τους στο σχέδιο για την παραγωγική ανασυγκρότηση της Περιφέρειας. Αυτό, πιστεύω, θα επιτευχθεί μέσω της διαεπιστημονικής συνεργασίας, της ενδυνάμωσης των υφιστάμενων δομών και της δημιουργίας νέων πανεπιστημιακών δομών στον ευρύτερο χώρο της Περιφέρειας. Για όλα αυτά, άμεσα θα ενισχυθεί το Ιόνιο Πανεπιστήμιο με επιπλέον 1 εκατομμύριο ευρώ από τον προϋπολογισμό του. Και επιθυμία μας και έγνοιά μας, είναι να συζητηθεί τώρα το πόρισμα αυτής της Επιτροπής από όλα τα Τμήματα και να οδηγηθούμε σε ένα εκπαιδευτικά και ερευνητικά αναβαθμισμένο τοπίο Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας στα Ιόνια Νησιά."
























Με την υπ’ αριθ. 210662/Δ5/01-12-2017 Εγκύκλιο της Διεύθυνσης Φυσικής Αγωγής της Γενικής Διεύθυνσης Σπουδών Π.Ε. και Δ.Ε. του ΥΠ.Π.Ε.Θ. προκηρύχτηκαν οι Πανελλήνιοι Ενδοσχολικοί Αγώνες Καλαθοσφαίρισης 3Χ3 και Ποδοσφαίρου 5Χ5 για το σχολικό έτος 2017-2018.

Οι ενδοσχολικοί αγώνες Καλαθοσφαίρισης 3Χ3 και Ποδοσφαίρου 5Χ5 με κεντρικό σύνθημα «αθλούμαι-χαράΖΩ το μέλλον» αφορούν στους μαθητές και μαθήτριες και των τριών (3) τάξεων των Γυμνασίων της χώρας και αποτελούν απαραίτητη διαδικασία εντός της μαθητικής κοινότητας, δεδομένου ότι ενθαρρύνεται η συμμετοχή, η αυτενέργεια και η συνεργασία μεταξύ των μαθητών/τριών.

Ο προγραμματισμός των εσωτερικών πρωταθλημάτων και αγώνων γίνεται από τους καθηγητές/τριες Φυσικής Αγωγής σε συνεργασία με το Διευθυντή και το Σύλλογο Διδασκόντων του σχολείου. Δικαίωμα συμμετοχής έχουν όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριες των Γυμνασίων οι οποίοι έχουν ενεργό και έγκυρο Α.Δ.Υ.Μ. και φοιτούν κανονικά.

Λίγα λόγια για εμάς

Το Φροντιστήριο Ευτυχιάδου στη Νέα Ιωνία δεν είναι μέλος μιας απρόσωπης αλυσίδας επιχειρήσεων. Είναι μια καθαρά προσωπική επιχείρηση με ολιγομελή τμήματα και μαθητές που γνωρίζονται μεταξύ τους, όπως ταιριάζει στα δεδομένα της ελληνικής κοινωνίας και πραγματικότητας. Περισσότερα...

Προγράμματα σπουδών