ΕΠΑΛ: ΠΟΙΑ ΤΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΣ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

Καθορίστηκαν, με απόφαση του υπουργού Παιδείας Ν. Φίλη, τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα αποφοίτων Επαγγελματικού Λυκείου για την  πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Ειδικότερα για την εισαγωγή των υποψηφίων σε Σχολές, Τμήματα και Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων των Τ.Ε.Ι., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε., των Ανώτερων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης, των Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων, της Σχολής Αστυφυλάκων, της Σχολής Πυροσβεστικής και των Σχολών της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού και σε τμήματα σχολών των Πανεπιστημίων καθορίστηκαν  δύο Πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα Γενικής Παιδείας:

«Ελληνική Γλώσσα» (Νέα Ελληνική Γλώσσα) και « Μαθηματικά» (Άλγεβρα) και δύο μαθήματα ειδικότητας ως εξής:

ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ

1. Τα μαθήματα επεκτείνονται έως τις 31 Μαΐου, κάτι που γίνεται σε συνδυασμό με τον περιορισμό των εξετάσεων στο τέλος της σχολικής χρονιάς. Τα γνωστικά αντικείμενα στα οποία οι μαθητές/τριες θα εξετάζονται γραπτώς στο τέλος του έτους περιορίζονται σε τέσσερα (4) για όλες τις τάξεις (από δώδεκα που όριζε το προηγούμενο Προεδρικό Διάταγμα για τη Α΄, δεκατρία για τη Β΄ και δεκατέσσερα για τη Γ΄ τάξη) και αυτά είναι: α) η Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία (με κοινή εξέταση της Γλωσσικής Διδασκαλίας και της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας), β) τα Μαθηματικά, γ) η Φυσική, δ) η Ιστορία. 

2. Χωρίζεται ο διδακτικός χρόνος σε τετράμηνα αντί σε τρίμηνα. Στο 2ο τετράμηνο οι εκπαιδευτικοί μπορούν να επιλέξουν αντί ωριαίου διαγωνίσματος, την ανάθεση μιας συνθετικής-δημιουργικής εργασίας.

3. Η ενισχυτική εκπαίδευση στο γυμνάσιο επεκτείνεται και μετά τη λήξη του έτους. Συγκεκριμένα, σε όσους/ες μαθητές/τριες δεν προαχθούν σε κάποιο μάθημα ή κάποια μαθήματα, το σχολείο θα τους προσφέρει εντατικά μαθήματα το δεύτερο δεκαήμερο του Ιουνίου και στη συνέχεια θα εξετάζονται σε επαναληπτική εξέταση κατά το τρίτο δεκαήμερο του Ιουνίου.

4. Σε πειραματικά και σε άλλα σχολεία, αντιπροσωπευτικά των διαφόρων περιοχών και τύπων σχολείων της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, θα εφαρμοστεί πιλοτικά η περιγραφική αξιολόγηση. Διευκρινίζεται, επίσης, ότι η περιγραφική αξιολόγηση θα συνοδεύει σε αυτά τα σχολεία την αριθμητική αξιολόγηση.

5.Το πρόγραμμα του γυμνασίου έχει ελαφρυνθεί κατά τρεις ώρες, οι οποίες μπορούν να αξιοποιηθούν, ανάλογα με τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των μαθητών/τριών για προγράμματα πολιτιστικά, περιβαλλοντικά, αγωγής υγείας και σταδιοδρομίας, ενισχυτική διδασκαλία ή ομίλους ενδιαφερόντων. Με σχετική εγκύκλιο θα διευκρινισθεί με ποιον τρόπο θα αποφασίζεται η αξιοποίηση του διαθέσιμου τρίωρου για τις δράσεις που προαναφέρθηκαν. Επίσης αυτό το τρίωρο μπορεί να αξιοποιηθεί για συνεδριάσεις του συλλόγου των εκπαιδευτικών, για συνεργασίες μεταξύ των εκπαιδευτικών της ίδιας ειδικότητας ή του ίδιου τμήματος για τον σχεδιασμό κοινών δράσεων ή τη συζήτηση επί παιδαγωγικών/διδακτικών προβλημάτων, κ.τ.λ.

6. Οι λεγόμενες Βιωματικές Δράσεις και οι Συνθετικές Εργασίες, που εντάχθηκαν πριν τρία χρόνια ως διακριτά γνωστικά αντικείμενα στο ωρολόγιο πρόγραμμα, τώρα εντάσσονται ως τρόπος εργασίας, ως μέθοδος, στο πλαίσιο συγκεκριμένων γνωστικών αντικειμένων. Ειδικότερα:

α) Οι βιωματικές δραστηριότητες που προβλέπονταν στη «Σχολική και Κοινωνική ζωή», με στόχο την εξοικείωση των μαθητών/τριών με το νέο τους σχολείο και τους νέους/ες συμμαθητές/τριες, εντάσσονται στη Γλωσσική Διδασκαλία της Α΄ τάξης, καθώς οι δύο πρώτες ενότητες του σχετικού σχολικού βιβλίου στοχεύουν στη γνωριμία των μαθητών/τριών με το νέο τους σχολείο. Οι πρώτες διδακτικές ώρες του μαθήματος θα αφιερωθούν στο ξεπέρασμα των ανησυχιών που προκαλεί ο άγνωστος χώρος και τα άγνωστα πρόσωπα και στη σταδιακή ανάπτυξη του αισθήματος του ανήκειν στην ομάδα, στην κοινότητα του νέου τμήματος.

β) Οι δραστηριότητες που προβλέπονταν υπό τον τίτλο «Πολιτισμός και Δραστηριότητες Τέχνης» εντάσσονται στη Μουσική της Β΄ τάξης και στα Καλλιτεχνικά της Γ΄ τάξης. Σε αυτά τα γνωστικά αντικείμενα θα αφιερώνονται κάποιες εβδομάδες του σχολικού έτους σε βιωματικές δραστηριότητες σχετικές με τη μουσική, τα εικαστικά ή τον συνδυασμό τους με άλλες τέχνες.

Η.Θεσπίστηκε για την Γ΄ τάξη του γυμνασίου η «Ημέρα Επαγγελματικού Προσανατολισμού». Σε συνεννόηση με κάθε σχολική μονάδα οι υπεύθυνοι του οικείου ΚΕ.ΣΥ.Π. θα προγραμματίσουν και θα υλοποιήσουν κατά τη διάρκεια μιας σχολικής ημέρας αφενός μια αναλυτική ενημέρωση για τις εναλλακτικές επιλογές εκπαίδευσης που προσφέρονται μετά το γυμνάσιο αφετέρου σχετικές βιωματικές δραστηριότητες για τους μαθητές και τις μαθήτριες της Γ΄ τάξης κάθε σχολικής μονάδας.

ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΕ ΤΟ PIN ΑΠΟ ΤΙΣ ΦΟΙΤΗΤΙΚΕΣ ΕΓΓΡΑΦΕΣ

Με στόχο την απλοποίηση της διαδικασίας, τροποποιήθηκε η ηλεκτρονική εφαρμογή των εγγραφών των επιτυχόντων στα ΑΕΙ. Πλέον δεν απαιτείται η εισαγωγή κωδικού PIN τον οποίο δήλωναν οι νέοι φοιτητές στη φόρμα των προσωπικών στοιχείων επικοινωνίας και που αποστελλόταν στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.

Κατά τη διαδικασία παρατηρήθηκαν καθυστερήσεις στην αποστολή του κωδικού με αποτέλεσμα να μη μπορούν να προχωρήσουν οι φοιτητές στο επόμενο βήμα και να ολοκληρώσουν τη διαδικασία.

Όσον αφορά τον αριθμό των επιτυχόντων που έχουν προχωρήσει σε ηλεκτρονική εγγραφή τις τρεις μέρες που «άνοιξε» το σύστημα, αυτός ανέρχεται στις 41.654.

Καταληκτική ημερομηνία  των εγγραφών είναι  η 12η Σεπτεμβρίου.

Επισημαίνεται ότι για την ολοκλήρωση της εγγραφής των επιτυχόντων δεν απαιτείται αποστολή δικαιολογητικών παρά μόνο η ηλεκτρονική αίτηση εγγραφής  που φέρει, μετά την υποβολή της, αριθμό πρωτοκόλλου.

ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΥΠΟΔΕΧΕΤΑΙ ΤΗΝ Α΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΜΕ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

Τη διενέργεια στην Α΄ τάξη του Γυμνασίου εξετάσεων στην αγγλική γλώσσα εντός της πρώτης εβδομάδας των μαθημάτων, προκειμένου να σχεδιαστεί η διδασκαλία σύμφωνα με το επίπεδο των γνώσεων των μαθητών κάθε τμήματος προβλέπει απόφαση του υπουργού

Παιδείας κ. Φίλη. Σε περίπτωση που από τη διαγνωστική δοκιμασία διαπιστωθεί μεγάλη ανομοιογένεια στο επίπεδο των γνώσεων των μαθητών ενός ή περισσότερων τμημάτων στην αγγλική γλώσσα και κριθεί από τους καθηγητές της αγγλικής ότι ενδείκνυται η κατανομή των μαθητών σε δύο επίπεδα, ο σύλλογος των διδασκόντων δύναται να αποφασίσει αυτή την ανακατανομή χωρίς αύξηση του αριθμού των υφιστάμενων τμημάτων ως εξής:

- Στις σχολικές μονάδες που έχουν δύο τμήματα ανά τάξη, οι μαθητές μπορούν να κατανεμηθούν ως εξής π.χ. για την Α΄ τάξη: Α1-Α2 Επίπεδο 1 και Α1-Α2 Επίπεδο 2.

- Στις σχολικές μονάδες που έχουν τρία τμήματα ανά τάξη οι εκπαιδευτικοί εντοπίζουν τα δύο τμήματα των οποίων οι μαθητές παρουσιάζουν μεγαλύτερη ανομοιογένεια στο επίπεδο των γνώσεών τους και μπορούν να εφαρμόσουν σε αυτά τα δύο τμήματα την κατανομή της παραπάνω περίπτωσης.

- Στις σχολικές μονάδες που έχουν τέσσερα τμήματα ανά τάξη μπορεί να ακολουθηθεί εις διπλούν το σχήμα των παραπάνω περιπτώσεων.

- Στις σχολικές μονάδες που έχουν πέντε τμήματα ανά τάξη οι εκπαιδευτικοί εντοπίζουν τα δύο ή τα τέσσερα τμήματα των οποίων οι μαθητές παρουσιάζουν μεγαλύτερη ανομοιογένεια στο επίπεδο των γνώσεών τους και μπορούν να εφαρμόσουν σε αυτά τα ζεύγη τμημάτων την κατανομή των τριών πρώτων περιπτώσεων.

ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ 2016:ΠΟΙΑ ΤΜΗΜΑΤΑ (ΜΗ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ) ΔΕΝ ΤΙΣ ΕΠΙΤΡΕΠΟΥΝ

ΜΗ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΘΕΩΡΟΥΝΤΑΙ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΑ ΤΜΗΜΑΤΑ:

Υπάρχουν 46 τμήματα Πανεπιστημίων μη αντίστοιχα, από τα οποία δηλαδή δεν είναι δυνατή η μετεγγραφή εφόσον κάποιος εισαχθεί εκεί.


«Τμήμα Τουρκικών Σπουδών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών» του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.

«Τμήμα Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας» του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.

«Τμήμα Μεθοδολογίας Ιστορίας και Θεωρίας της Επιστήμης» του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.

«Τμήμα Μουσικών Σπουδών» του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.

«Τμήμα Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών» του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.

«Τμήμα Μηχανικών Μεταλλείων Μεταλλουργών» του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.

«Τμήμα Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών» του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.

«Τμήμα Θεωρίας και Ιστορίας της Τέχνης» της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών.

«Τμήμα Κινηματογράφου» του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

«Τμήμα Μουσικών Σπουδών» του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

«Τμήμα Θεάτρου» του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

«Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας» του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

«Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας» του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

«Τμήμα Στατιστικής» του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

«Τμήμα Βιοτεχνολογίας» του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

«Τμήμα Επιστήμης Τροφίμων και Διατροφής του Ανθρώπου» του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

«Τμήμα Οικονομικής και Περιφερειακής Ανάπτυξης» του Παντείου Πανεπιστημίου Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών.

«Τμήμα Δημόσιας Διοίκησης» του Παντείου Πανεπιστημίου Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών.

«Τμήμα Βιομηχανικής Διοίκησης και Τεχνολογίας» του Πανεπιστημίου Πειραιώς.

«Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων» του Πανεπιστημίου Πειραιώς.

«Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης» του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.

«Τμήμα Βιολογικών Εφαρμογών και Τεχνολογιών» του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. 

«Τμήμα Μηχανικών Επιστήμης Υλικών» του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.

«Τμήμα Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης» του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.

«Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Αγροτικών Προϊόντων και Τροφίμων» του Πανεπιστημίου Πατρών (Αγρίνιο).

«Τμήμα Διαχείρισης Πολιτισμικού Περιβάλλοντος και Νέων Τεχνολογιών» του Πανεπιστημίου Πατρών (Αγρίνιο).

«Τμήμα Μοριακής Βιολογίας και Γενετικής» του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης.

«Τμήμα Γλώσσας, Φιλολογίας και Πολιτισμού Παρευξεινίων Χωρών» του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης.

«Τμήμα Επιστήμης Τροφίμων και Διατροφής» του Πανεπιστημίου Αιγαίου.  

Εισαγωγική κατεύθυνση «Εφαρμοσμένων Μαθηματικών» του Τμήματος «Μαθηματικών και Εφαρμοσμένων Μαθηματικών» του Πανεπιστημίου Κρήτης.

«Τμήμα Μηχανικών Ορυκτών Πόρων» του Πολυτεχνείου Κρήτης.

«Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών» του Πανεπιστημίου Αιγαίου.

«Τμήμα Μηχανικών Οικονομίας και Διοίκησης» του Πανεπιστημίου Αιγαίου.

«Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων» του Πανεπιστημίου Αιγαίου.

«Τμήμα Επιστημών της Θάλασσας» του Πανεπιστημίου Αιγαίου.

«Τμήμα Περιβάλλοντος» του Πανεπιστημίου Αιγαίου.

«Τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας» του Πανεπιστημίου Αιγαίου.

«Τμήμα Ξένων Γλωσσών Μετάφρασης και Διερμηνείας» του Ιονίου Πανεπιστημίου.

«Τμήμα Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Μουσειολογίας» του Ιονίου Πανεπιστημίου.

«Τμήμα Τεχνών Ήχου και Εικόνας» του Ιονίου Πανεπιστημίου.

«Τμήμα Μουσικών Σπουδών» του Ιονίου Πανεπιστημίου.

«Τμήμα Ειδικής Αγωγής» του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

«Τμήμα Βιοχημείας και Βιοτεχνολογίας» του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

«Τμήμα Επιστήμης Διαιτολογίας και Διατροφής» του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου.

«Τμήμα Οικιακής Οικονομίας και Οικολογίας» του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου.

«Τμήμα Οργάνωσης και Διαχείρισης Αθλητισμού» του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου


Λίγα λόγια για εμάς

Το Φροντιστήριο Ευτυχιάδου στη Νέα Ιωνία δεν είναι μέλος μιας απρόσωπης αλυσίδας επιχειρήσεων. Είναι μια καθαρά προσωπική επιχείρηση με ολιγομελή τμήματα και μαθητές που γνωρίζονται μεταξύ τους, όπως ταιριάζει στα δεδομένα της ελληνικής κοινωνίας και πραγματικότητας. Περισσότερα...

Προγράμματα σπουδών