«Ένα σχολείο να μας χωράει: κάνουμε like στη διαφορά» είναι το θέμα της  φετινής Συνόδου της Βουλής των Εφήβων που θα κληθούν  να προβληματιστούν και να συζητήσουν οι Έφηβοι Βουλευτές.

Το πρόγραμμα απευθύνεται στους μαθητές της Α ́ και της Β ́ τάξης των Γενικών Λυκείων και ΕΠΑ.Λ. της χώρας, της Κύπρου και των Ελληνικών Λυκείων της αλλοδαπής. Ανώτατο ηλικιακό όριο συμμετοχής ορίζεται το 21ο έτος ηλικίας των μαθητών.

“Με απόφαση του υπουργείου μας και του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας, που κοινοποιήθηκε στο    υπουργείο Παιδείας, δεν ικανοποιήθηκε το αίτημα ένταξης των Αστυνομικών Σχολών στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο, για το σχολικό έτος 2017-2018, δεδομένου ότι το γνωστικό αντικείμενο των μαθημάτων βαρύτητας αυτού αφενός δε σχετίζεται σε ικανό βαθμό με τις βασικές γνώσεις που καλείται να έχει ο υποψήφιος για τις Αστυνομικές Σχολές, όσο με εκείνες των υπολοίπων Επιστημονικών Πεδίων, αφετέρου η πρόσβαση των υποψηφίων σε αυτό, δεν εξασφαλίζεται ισότιμα για όλους τους υποψήφιους, εξαιτίας των διαφορετικών συντελεστών βαρύτητας, αυξάνοντας κατ’ αυτό τον τρόπο το επίπεδο του ανταγωνισμού και θέτοντας σε πλεονεκτική θέση τους υποψήφιους που προέρχονται από την ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών έναντι των υπολοίπων υποψηφίων”.

Με νέο Προεδρικό Διάταγμα :

1.α.Οι απόφοιτοι του  τμήματος «Ανθοκομίας και Αρχιτεκτονικής Τοπίου» του ΤΕΙ Ηπείρου  εντάσσονται στον κλάδο/ειδικότητα εκπαιδευτικού προσωπικού της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης  ΠΕ18.30 «Θερμοκηπιακών καλλιεργειών και Ανθοκομίας».

β.Οι απόφοιτοι  των Τμημάτων «Διοίκησης Συστημάτων Εφοδιασμού» του Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας και του ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας  εντάσσονται στον κλάδο/ειδικότητα εκπαιδευτικού προσωπικού της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης  ΠΕ18.02 «Διοίκησης Επιχειρήσεων».

γ. Οι απόφοιτοι του  τμήματος «Διοίκησης Μονάδων Υγείας και Πρόνοιας» του ΤΕΙ Αθήνας και του ΤΕΙ Πελοποννήσου  εντάσσονται στον κλάδο εκπαιδευτικού προσωπικού της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ΠΕ 18.02 «Διοίκησης Επιχειρήσεων».


δ. Οι απόφοιτοι του τμήματος «Ανακαίνισης και Αποκατάστασης Κτιρίων» του ΤΕΙ Πάτρας εντάσσονται στον κλάδο εκπαιδευτικού προσωπικού της δευτεροβάθμιας.

1.α.Οι απόφοιτοι του  τμήματος «Ανθοκομίας και Αρχιτεκτονικής Τοπίου» του ΤΕΙ Ηπείρου  εντάσσονται στον κλάδο/ειδικότητα εκπαιδευτικού προσωπικού της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης  ΠΕ18.30 «Θερμοκηπιακών καλλιεργειών και Ανθοκομίας».

β.Οι απόφοιτοι των Τμημάτων«Διοίκησης Συστημάτων Εφοδιασμού» του Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας και του ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδαςεντάσσονται στον κλάδο/ειδικότητα εκπαιδευτικού προσωπικού της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσηςΠΕ18.02 «Διοίκησης Επιχειρήσεων».

γ.Οι απόφοιτοι του τμήματος «Διοίκησης Μονάδων Υγείας και Πρόνοιας» του ΤΕΙ Αθήνας και του ΤΕΙ Πελοποννήσουεντάσσονται στον κλάδο εκπαιδευτικού προσωπικού της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσηςΠΕ 18.02 «Διοίκησης Επιχειρήσεων».

δ.Οι απόφοιτοι του τμήματος «Ανακαίνισης και Αποκατάστασης Κτιρίων» του ΤΕΙ Πάτρας  εντάσσονται στον κλάδο εκπαιδευτικού προσωπικού της δευτεροβάθμιας
εκπαίδευσης  ΠΕ 17.05  «Πολιτικών- Τοπογράφων».

ε.Οι απόφοιτοι της  κατεύθυνσης  «Μηχανικών Μορφολογίας και Αναστήλωσης Τ.Ε.» του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών Τ.Ε. του ΤΕΙ Δυτ. Ελλάδας  εντάσσονται στον κλάδο εκπαιδευτικού προσωπικού της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης   ΠΕ 17.05 «Πολιτικών -Τοπογράφων».

Σχετικά με ερώτημα που τέθηκε από εκπαιδευτικούς για τα σχολικά εγχειρίδια του μαθήματος «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον», το υπουργείο Παιδείας κοινοποίησε στις σχολικές μονάδες την κοινή εισήγηση των  Ν. Γραμμένου, Συμβούλου Γ ́ του Ι.Ε.Π., και Α. Γούσιου, Εισηγήτριας του Ι.Ε.Π., μέσω της Συντονίστριας της Μονάδας του Ι.Ε.Π.: «Φυσικές Επιστήμες», κ. Γεωργίας Φέρμελη, η οποία έχει ως εξής:

Σε όλα τα σχολικά εγχειρίδια που αφορούν το μάθημα: «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον», η σύνταξη τέλους ενός προγράμματος αποτυπώνεται με το λεκτικό «ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ».

Στο βασικό εγχειρίδιο διδασκαλίας του μαθήματος Α.Ε.Π.Π. (βιβλίο μαθητή), το «ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ» δεν συνοδεύεται από το λεκτικό του ονόματος του προγράμματος ενώ σε βοηθητικό/συμπληρωματικό υλικό που έχει δοθεί, το «ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ» συνοδεύεται από το λεκτικό του ονόματος του προγράμματος.

Σημειώνεται ότι στην προηγούμενη έκδοση του βιβλίου μαθητή, το «ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ» συνοδευόταν από το λεκτικό του ονόματος του προγράμματος.

Δεδομένου ότι και με τους δύο τρόπους σύνταξης δεν υπάρχει καμία ουσιαστική τροποποίηση στην εξέλιξη ενός προγράμματος κατά την «εκτέλεσή» του, θα πρέπει να θεωρούνται ως σωστοί και οι δύο τρόποι σύνταξης.

Με απόφαση του υπουργού Παιδείας Κ. Γαβρόγλου, κάθε έτος θα αφιερώνεται σε μια τέχνη ή μια επιστήμη ή γενικότερα σε ένα γνωστικό αντικείμενο από αυτά που διδάσκονται στην  Α/βάθμια ή τη Β/βάθμια εκπαίδευση (Μαθηματικά, Λογοτεχνία, Φυσική, Ιστορία, Αρχαία, Χημεία, Μουσική κ.λ.π.).

Η αρχή γίνεται με την ανακήρυξη του 2018 ως «Έτους Μαθηματικών». Η σχετική Υπουργική Απόφαση αναμένεται να δημοσιευτεί τις επόμενες ημέρες. Στη συνέχεια θα εκδοθεί εγκύκλιος με οδηγίες προς τις σχολικές μονάδες.

Το 2018 συμπληρώνονται 100 χρόνια από την ίδρυση της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας, του αρχαιότερου επιστημονικού σωματείου της χώρας. Με την ανακήρυξη του 2018 ως «Έτους Μαθηματικών» τιμούμε και τα 100 χρόνια της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας.

Στόχοι

Στόχοι της ανακήρυξης του 2018 ως «Έτους Μαθηματικών»:    

•    Να προβληθεί και να αναδειχθεί η σημασία των μαθηματικών και ο ρόλος τους στη δημιουργία και την ανάπτυξη του ανθρώπινου πολιτισμού.

•    Να ενισχυθεί το ενδιαφέρον για τα μαθηματικά, την ιστορία και τη διδασκαλία τους.

Προγραμματισμός εκδηλώσεων – δραστηριοτήτων

Στο πλαίσιο του «Έτους Μαθηματικών» θα πραγματοποιηθούν εκπαιδευτικές δραστηριότητες και εκδηλώσεις σε όλες τις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οι οποίες θα απευθύνονται κυρίως σε μαθητές/τριες, εκπαιδευτικούς και γονείς, αλλά και σε όποιον/α ενδιαφέρεται για τα μαθηματικά, και θα προβάλλονται από το  ΥΠ.Π.Ε.Θ.

Θέμα των δραστηριοτήτων και των εκδηλώσεων στην Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση θα είναι «Τα Μαθηματικά στην Αρχαιότητα» (π.χ.: Η γέννηση και η ανάπτυξη των μαθηματικών στην Αρχαία Ελλάδα, τα μαθηματικά στους άλλους πολιτισμούς της αρχαιότητας, η θεμελίωση και ανάπτυξη της γεωμετρίας, η σχέση των μαθηματικών και της μαθηματικής σκέψης με τη γέννηση της δημοκρατίας και της φιλοσοφίας στην Αρχαία Ελλάδα κλπ.).

Οι πληροφορίες για το «Έτος Μαθηματικών» και το υποστηρικτικό εκπαιδευτικό υλικό για τις σχολικές μονάδες και τους εκπαιδευτικούς θα αναρτώνται στις ιστοσελίδες του ΥΠ.Π.Ε.Θ. και του ΙΕΠ.

Ανάλογες εκδηλώσεις, με αντίστοιχο περιεχόμενο, οι οποίες θα οργανώνονται και θα πραγματοποιούνται από Πανεπιστήμια, επιστημονικές ενώσεις και άλλους φορείς θα μπορούν να τίθενται υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας.

Λίγα λόγια για εμάς

Το Φροντιστήριο Ευτυχιάδου στη Νέα Ιωνία δεν είναι μέλος μιας απρόσωπης αλυσίδας επιχειρήσεων. Είναι μια καθαρά προσωπική επιχείρηση με ολιγομελή τμήματα και μαθητές που γνωρίζονται μεταξύ τους, όπως ταιριάζει στα δεδομένα της ελληνικής κοινωνίας και πραγματικότητας. Περισσότερα...

Προγράμματα σπουδών