“Με απόφαση του υπουργείου μας και του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας, που κοινοποιήθηκε στο    υπουργείο Παιδείας, δεν ικανοποιήθηκε το αίτημα ένταξης των Αστυνομικών Σχολών στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο, για το σχολικό έτος 2017-2018, δεδομένου ότι το γνωστικό αντικείμενο των μαθημάτων βαρύτητας αυτού αφενός δε σχετίζεται σε ικανό βαθμό με τις βασικές γνώσεις που καλείται να έχει ο υποψήφιος για τις Αστυνομικές Σχολές, όσο με εκείνες των υπολοίπων Επιστημονικών Πεδίων, αφετέρου η πρόσβαση των υποψηφίων σε αυτό, δεν εξασφαλίζεται ισότιμα για όλους τους υποψήφιους, εξαιτίας των διαφορετικών συντελεστών βαρύτητας, αυξάνοντας κατ’ αυτό τον τρόπο το επίπεδο του ανταγωνισμού και θέτοντας σε πλεονεκτική θέση τους υποψήφιους που προέρχονται από την ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών έναντι των υπολοίπων υποψηφίων”.

Με νέο Προεδρικό Διάταγμα :

1.α.Οι απόφοιτοι του  τμήματος «Ανθοκομίας και Αρχιτεκτονικής Τοπίου» του ΤΕΙ Ηπείρου  εντάσσονται στον κλάδο/ειδικότητα εκπαιδευτικού προσωπικού της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης  ΠΕ18.30 «Θερμοκηπιακών καλλιεργειών και Ανθοκομίας».

β.Οι απόφοιτοι  των Τμημάτων «Διοίκησης Συστημάτων Εφοδιασμού» του Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας και του ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας  εντάσσονται στον κλάδο/ειδικότητα εκπαιδευτικού προσωπικού της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης  ΠΕ18.02 «Διοίκησης Επιχειρήσεων».

γ. Οι απόφοιτοι του  τμήματος «Διοίκησης Μονάδων Υγείας και Πρόνοιας» του ΤΕΙ Αθήνας και του ΤΕΙ Πελοποννήσου  εντάσσονται στον κλάδο εκπαιδευτικού προσωπικού της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ΠΕ 18.02 «Διοίκησης Επιχειρήσεων».


δ. Οι απόφοιτοι του τμήματος «Ανακαίνισης και Αποκατάστασης Κτιρίων» του ΤΕΙ Πάτρας εντάσσονται στον κλάδο εκπαιδευτικού προσωπικού της δευτεροβάθμιας.

1.α.Οι απόφοιτοι του  τμήματος «Ανθοκομίας και Αρχιτεκτονικής Τοπίου» του ΤΕΙ Ηπείρου  εντάσσονται στον κλάδο/ειδικότητα εκπαιδευτικού προσωπικού της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης  ΠΕ18.30 «Θερμοκηπιακών καλλιεργειών και Ανθοκομίας».

β.Οι απόφοιτοι των Τμημάτων«Διοίκησης Συστημάτων Εφοδιασμού» του Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας και του ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδαςεντάσσονται στον κλάδο/ειδικότητα εκπαιδευτικού προσωπικού της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσηςΠΕ18.02 «Διοίκησης Επιχειρήσεων».

γ.Οι απόφοιτοι του τμήματος «Διοίκησης Μονάδων Υγείας και Πρόνοιας» του ΤΕΙ Αθήνας και του ΤΕΙ Πελοποννήσουεντάσσονται στον κλάδο εκπαιδευτικού προσωπικού της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσηςΠΕ 18.02 «Διοίκησης Επιχειρήσεων».

δ.Οι απόφοιτοι του τμήματος «Ανακαίνισης και Αποκατάστασης Κτιρίων» του ΤΕΙ Πάτρας  εντάσσονται στον κλάδο εκπαιδευτικού προσωπικού της δευτεροβάθμιας
εκπαίδευσης  ΠΕ 17.05  «Πολιτικών- Τοπογράφων».

ε.Οι απόφοιτοι της  κατεύθυνσης  «Μηχανικών Μορφολογίας και Αναστήλωσης Τ.Ε.» του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών Τ.Ε. του ΤΕΙ Δυτ. Ελλάδας  εντάσσονται στον κλάδο εκπαιδευτικού προσωπικού της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης   ΠΕ 17.05 «Πολιτικών -Τοπογράφων».

Σχετικά με ερώτημα που τέθηκε από εκπαιδευτικούς για τα σχολικά εγχειρίδια του μαθήματος «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον», το υπουργείο Παιδείας κοινοποίησε στις σχολικές μονάδες την κοινή εισήγηση των  Ν. Γραμμένου, Συμβούλου Γ ́ του Ι.Ε.Π., και Α. Γούσιου, Εισηγήτριας του Ι.Ε.Π., μέσω της Συντονίστριας της Μονάδας του Ι.Ε.Π.: «Φυσικές Επιστήμες», κ. Γεωργίας Φέρμελη, η οποία έχει ως εξής:

Σε όλα τα σχολικά εγχειρίδια που αφορούν το μάθημα: «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον», η σύνταξη τέλους ενός προγράμματος αποτυπώνεται με το λεκτικό «ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ».

Στο βασικό εγχειρίδιο διδασκαλίας του μαθήματος Α.Ε.Π.Π. (βιβλίο μαθητή), το «ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ» δεν συνοδεύεται από το λεκτικό του ονόματος του προγράμματος ενώ σε βοηθητικό/συμπληρωματικό υλικό που έχει δοθεί, το «ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ» συνοδεύεται από το λεκτικό του ονόματος του προγράμματος.

Σημειώνεται ότι στην προηγούμενη έκδοση του βιβλίου μαθητή, το «ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ» συνοδευόταν από το λεκτικό του ονόματος του προγράμματος.

Δεδομένου ότι και με τους δύο τρόπους σύνταξης δεν υπάρχει καμία ουσιαστική τροποποίηση στην εξέλιξη ενός προγράμματος κατά την «εκτέλεσή» του, θα πρέπει να θεωρούνται ως σωστοί και οι δύο τρόποι σύνταξης.

Με απόφαση του υπουργού Παιδείας Κ. Γαβρόγλου, κάθε έτος θα αφιερώνεται σε μια τέχνη ή μια επιστήμη ή γενικότερα σε ένα γνωστικό αντικείμενο από αυτά που διδάσκονται στην  Α/βάθμια ή τη Β/βάθμια εκπαίδευση (Μαθηματικά, Λογοτεχνία, Φυσική, Ιστορία, Αρχαία, Χημεία, Μουσική κ.λ.π.).

Η αρχή γίνεται με την ανακήρυξη του 2018 ως «Έτους Μαθηματικών». Η σχετική Υπουργική Απόφαση αναμένεται να δημοσιευτεί τις επόμενες ημέρες. Στη συνέχεια θα εκδοθεί εγκύκλιος με οδηγίες προς τις σχολικές μονάδες.

Το 2018 συμπληρώνονται 100 χρόνια από την ίδρυση της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας, του αρχαιότερου επιστημονικού σωματείου της χώρας. Με την ανακήρυξη του 2018 ως «Έτους Μαθηματικών» τιμούμε και τα 100 χρόνια της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας.

Στόχοι

Στόχοι της ανακήρυξης του 2018 ως «Έτους Μαθηματικών»:    

•    Να προβληθεί και να αναδειχθεί η σημασία των μαθηματικών και ο ρόλος τους στη δημιουργία και την ανάπτυξη του ανθρώπινου πολιτισμού.

•    Να ενισχυθεί το ενδιαφέρον για τα μαθηματικά, την ιστορία και τη διδασκαλία τους.

Προγραμματισμός εκδηλώσεων – δραστηριοτήτων

Στο πλαίσιο του «Έτους Μαθηματικών» θα πραγματοποιηθούν εκπαιδευτικές δραστηριότητες και εκδηλώσεις σε όλες τις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οι οποίες θα απευθύνονται κυρίως σε μαθητές/τριες, εκπαιδευτικούς και γονείς, αλλά και σε όποιον/α ενδιαφέρεται για τα μαθηματικά, και θα προβάλλονται από το  ΥΠ.Π.Ε.Θ.

Θέμα των δραστηριοτήτων και των εκδηλώσεων στην Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση θα είναι «Τα Μαθηματικά στην Αρχαιότητα» (π.χ.: Η γέννηση και η ανάπτυξη των μαθηματικών στην Αρχαία Ελλάδα, τα μαθηματικά στους άλλους πολιτισμούς της αρχαιότητας, η θεμελίωση και ανάπτυξη της γεωμετρίας, η σχέση των μαθηματικών και της μαθηματικής σκέψης με τη γέννηση της δημοκρατίας και της φιλοσοφίας στην Αρχαία Ελλάδα κλπ.).

Οι πληροφορίες για το «Έτος Μαθηματικών» και το υποστηρικτικό εκπαιδευτικό υλικό για τις σχολικές μονάδες και τους εκπαιδευτικούς θα αναρτώνται στις ιστοσελίδες του ΥΠ.Π.Ε.Θ. και του ΙΕΠ.

Ανάλογες εκδηλώσεις, με αντίστοιχο περιεχόμενο, οι οποίες θα οργανώνονται και θα πραγματοποιούνται από Πανεπιστήμια, επιστημονικές ενώσεις και άλλους φορείς θα μπορούν να τίθενται υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας.

Σχετικά με ερωτήματα που τέθηκαν    σχετικά με την εξεταστέα ύλη για το μάθημα της Βιολογίας Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών της Γ ́ τάξης Ημερησίου Γενικού Λυκείου για το έτος 2018,  το υπουργείο Παιδείας με εγκύκλιο προς τις σχολικές μονάδες κάνει γνωστό  την εισήγηση της  Μαρίας Δοκοπούλου, Συμβούλου Γ ́ του Ι.Ε.Π., μέσω της Συντονίστριας της Μονάδας του Ι.Ε.Π.: «Φυσικές Επιστήμες»,   Γεωργίας Φέρμελη, η οποία έχει ως εξής:

«[...] Η εξεταστέα ύλη της Βιολογίας της Γ ́ τάξης του Γενικού Λυκείου της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών η οποία εξετάζεται πανελλαδικά καθορίζεται από το ΦΕΚ 2893/Β ́/21-08-2017, σύμφωνα με το οποίο στην εξεταστέα-διδακτέα ύλη δεν περιλαμβάνονται:

α) Τα ένθετα - παραθέματα, τα οποία σκοπό έχουν να δώσουν τη δυνατότητα επιπλέον πληροφόρησης των μαθητών/-τριών, ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους, σε θέματα που αναδεικνύουν τη σχέση της επιστήμης της Βιολογίας και των εφαρμογών της με όλους τους τομείς της κοινωνικής ζωής.

β) Οι χημικοί τύποι, οι οποίοι συνοδεύουν το κείμενο και συμβάλλουν στην κατανόησή του, σε καμία όμως περίπτωση δεν απαιτείται η απομνημόνευσή τους.

γ) Όσα αναφέρονται υπό τον τίτλο ‘’Ας ερευνήσουμε ...’’, στο τέλος κάθε κεφαλαίου και τα οποία αποτελούν προτάσεις για συνθετικές-δημιουργικές εργασίες των μαθητών/-τριών.
Επομένως σχετικά με τα ερωτήματα που αφορούν σε διευκρινίσεις σχετικά με την εξεταστέα ύλη επισημαίνονται τα ακόλουθα:

1. Το σύνολο του κειμένου που αντιστοιχεί στα οριζόμενα από το ΦΕΚ κεφάλαια και ενότητες του σχολικού βιβλίου περιλαμβάνεται στην εξεταστέα ύλη.

2. Οι ερωτήσεις/ασκήσεις και οι περιλήψεις των κεφαλαίων στοχεύουν στην εμβάθυνση και στην καλύτερη κατανόηση του περιεχομένου. Αξιοποιούνται από τον/την εκπαιδευτικό κατά την εκπαιδευτική διαδικασία και αποτελούν μέρος της εξεταστέας ύλης.

3. Οι εικόνες και οι πίνακες του σχολικού βιβλίου στοχεύουν στην επεξήγηση δομών, λειτουργιών και διαδικασιών. Επομένως οι λεζάντες του αντίστοιχου υλικού περιλαμβάνονται στην εξεταστέα ύλη.

4. Τα ένθετα – παραθέματα και οι εργασίες-δραστηριότητες (που συνήθως προτείνονται στο τέλος κάθε κεφαλαίου) έχουν σκοπό να δώσουν επιπλέον πληροφόρηση στους/στις μαθητές/-τριες και μπορούν να αξιοποιηθούν από τον εκπαιδευτικό προαιρετικά. Για τον λόγο αυτό δεν περιλαμβάνονται στην εξεταστέα ύλη.

Στο ερώτημα σχετικά με τις προϋπάρχουσες γνώσεις οι οποίες δύνανται να ζητηθούν άμεσα ή έμμεσα κατά την εξέταση των μαθητών/-τριών επισημαίνεται ότι η Βιολογία αποτελεί γνωστικό αντικείμενο το οποίο διδάσκεται από την Α ́ Γυμνασίου έως και τη Γ ́ ΓΕΛ.

Οι γνώσεις που αποκτά ένας/μία μαθητής/-τρια οικοδομούν σταδιακά τη γνώση του σχετικά με τις βιολογικές δομές και τη λειτουργία των κυττάρων και των οργανισμών.

Επομένως, βασικές λειτουργίες και δομές των κυττάρων (π.χ. ενδομεμβρανικό σύστημα) οι οποίες έχουν αναλυθεί διεξοδικά σε προηγούμενες τάξεις δεν επαναλαμβάνονται καθώς θεωρούνται γνωστές.

Σε κάθε περίπτωση, η Κεντρική Επιτροπή Γενικών Εξετάσεων είναι αυτή που φροντίζει, θεσμοθετημένα και με σαφές νομοθετικό πλαίσιο, για την ακρίβεια και το είδος των θεμάτων που χρησιμοποιούνται κατά την εξέταση των μαθημάτων πανελλαδικά.»

 

Συνέντευξη παραχώρησε ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου στο κανάλι της Βουλής.

  • Συγκεκριμένα ο Υπουργός Παιδείας ανέφερε ότι από το επόμενο εξάμηνο οι φοιτητές που είναι αδέρφια θα μπορούν να σπουδάζουν στην ίδια πόλη.
  • Επίσης, σε οικογένειες με χαμηλά εισοδήματα θα υπάρχει η δυνατότητα να σπουδάζουν τα παιδιά τους στην πόλη που είναι η βάση της οικογένειας ή να λαμβάνουν ένα επίδομα.

Λίγα λόγια για εμάς

Το Φροντιστήριο Ευτυχιάδου στη Νέα Ιωνία δεν είναι μέλος μιας απρόσωπης αλυσίδας επιχειρήσεων. Είναι μια καθαρά προσωπική επιχείρηση με ολιγομελή τμήματα και μαθητές που γνωρίζονται μεταξύ τους, όπως ταιριάζει στα δεδομένα της ελληνικής κοινωνίας και πραγματικότητας. Περισσότερα...

Προγράμματα σπουδών