Ελπίζουμε «Η τσάντα στο σχολείο» και στην πράξη να αποδειχθεί ένα παιδαγωγικά χρήσιμο μέτρο, ώστε από την νέα σχολική χρονιά να προχωρήσουμε στην επέκτασή του και σε άλλες μέρες της εβδομάδας   στα Ολοήμερα Σχολεία.

Αυτό δήλωσε  ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου,ενώ τόνισε τα εξής:

Α.Το υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων καθιερώνει τη δράση «Η τσάντα στο σχολείο» έχοντας παρακολουθήσει με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τις πρωτοβουλίες διαφόρων Συλλόγων Διδασκόντων.  Ανάλογα με την απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων και με τη σύμφωνη γνώμη του κάθε γονέα, η τσάντα των μαθητριών και μαθητών θα παραμένει στο σχολείο για τουλάχιστον ένα Σαββατοκύριακο κάθε μήνα, δηλαδή από την Παρασκευή, που έχει αποφασιστεί από τον Σύλλογο Διδασκόντων του σχολείου, έως την Δευτέρα.

Β.Η παραμονή της τσάντας στο σχολείο δεν αποτελεί μια συμβολική παρέμβαση, αλλά στοχεύει στην ενίσχυση του ποιοτικού χρόνου των παιδιών με τις οικογένειές τους και, παράλληλα, διευρύνει τις δυνατότητες ενασχόλησής τους με δραστηριότητες που άπτονται των προσωπικών τους ενδιαφερόντων, συμβάλλοντας έτσι όχι μόνον στην γνωστική, αλλά και στην συναισθηματική και κοινωνική τους ανάπτυξη.

Γ.Στόχος μας είναι να προχωρήσουμε σε όλες εκείνες τις ρυθμίσεις ώστε να μετριαστεί το άγχος που έχει συσχετιστεί με την μελέτη για την επόμενη ημέρα και το μεγαλύτερο μέρος των εργασιών να ολοκληρώνεται εντός του σχολείου.

Δ.Η συγκεκριμένη δράση συμβάλλει σε μια γενικότερη επανεκτίμηση της σημασίας και του ρόλου των εργασιών στο σπίτι σε σχέση με τον ελεύθερο χρόνο των μαθητών και των μαθητριών.

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΟΜΙΛΙΑΣ ΤΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ:

"Στο πλαίσιο της διαμόρφωσης του Ενιαίου Χώρου Έρευνας και Εκπαίδευσης στην Περιφέρεια, και με βάση το πόρισμα της επιτροπής που συστήθηκε από το Υπουργείο Παιδείας, από μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας των Ιονίων Νήσων, θέλω να ανακοινώσω σήμερα την απόφαση για την ενσωμάτωση του ΤΕΙ στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Ο σκοπός αυτής της επιλογής είναι η αναδιάταξη του ακαδημαϊκού χάρτη της Ανώτατης Εκπαίδευσης στην Περιφέρεια Ιονίων Νήσων. "

"Στην Κέρκυρα, επίσης, προτείνουμε την ίδρυση Τμήματος Τουρισμού, ενώ το Ιόνιο Πανεπιστήμιο, θα αγκαλιάσει με τις δομές του όλη την Περιφέρεια και όχι μόνο το μεγαλύτερο νησί, αγαπητέ κύριε Περιφερειάρχη, αλλά όλη την Περιφέρεια και βεβαίως πιστεύω ότι αυτό θα είναι πάρα πολύ σημαντικό."

"Το εγχείρημα ξεκινά, βεβαίως, από την Περιφέρεια Ιονίου, όπου οι ακαδημαϊκές συνθήκες είναι ώριμες, αλλά θέλουμε, έχουμε σκοπό παρόμοια εγχειρήματα να επεκταθούν στην υπόλοιπη χώρα. Τα κριτήρια στα οποία στηρίχθηκε ο σχεδιασμός αυτός, είναι αποκλειστικά συνδεδεμένα με την ακαδημαϊκή βιωσιμότητα των υφιστάμενων εκπαιδευτικών και ερευνητικών δομών και με τη συμβολή τους στο σχέδιο για την παραγωγική ανασυγκρότηση της Περιφέρειας. Αυτό, πιστεύω, θα επιτευχθεί μέσω της διαεπιστημονικής συνεργασίας, της ενδυνάμωσης των υφιστάμενων δομών και της δημιουργίας νέων πανεπιστημιακών δομών στον ευρύτερο χώρο της Περιφέρειας. Για όλα αυτά, άμεσα θα ενισχυθεί το Ιόνιο Πανεπιστήμιο με επιπλέον 1 εκατομμύριο ευρώ από τον προϋπολογισμό του. Και επιθυμία μας και έγνοιά μας, είναι να συζητηθεί τώρα το πόρισμα αυτής της Επιτροπής από όλα τα Τμήματα και να οδηγηθούμε σε ένα εκπαιδευτικά και ερευνητικά αναβαθμισμένο τοπίο Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας στα Ιόνια Νησιά."
























Με την υπ’ αριθ. 210662/Δ5/01-12-2017 Εγκύκλιο της Διεύθυνσης Φυσικής Αγωγής της Γενικής Διεύθυνσης Σπουδών Π.Ε. και Δ.Ε. του ΥΠ.Π.Ε.Θ. προκηρύχτηκαν οι Πανελλήνιοι Ενδοσχολικοί Αγώνες Καλαθοσφαίρισης 3Χ3 και Ποδοσφαίρου 5Χ5 για το σχολικό έτος 2017-2018.

Οι ενδοσχολικοί αγώνες Καλαθοσφαίρισης 3Χ3 και Ποδοσφαίρου 5Χ5 με κεντρικό σύνθημα «αθλούμαι-χαράΖΩ το μέλλον» αφορούν στους μαθητές και μαθήτριες και των τριών (3) τάξεων των Γυμνασίων της χώρας και αποτελούν απαραίτητη διαδικασία εντός της μαθητικής κοινότητας, δεδομένου ότι ενθαρρύνεται η συμμετοχή, η αυτενέργεια και η συνεργασία μεταξύ των μαθητών/τριών.

Ο προγραμματισμός των εσωτερικών πρωταθλημάτων και αγώνων γίνεται από τους καθηγητές/τριες Φυσικής Αγωγής σε συνεργασία με το Διευθυντή και το Σύλλογο Διδασκόντων του σχολείου. Δικαίωμα συμμετοχής έχουν όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριες των Γυμνασίων οι οποίοι έχουν ενεργό και έγκυρο Α.Δ.Υ.Μ. και φοιτούν κανονικά.

Το πρώτο τρίμηνο αρχίζει στις 11 Σεπτεμβρίου και λήγει στις 10 Δεκεμβρίου, το δεύτερο τρίμηνο αρχίζει στις 11 Δεκεμβρίου και λήγει στις 10 Μαρτίου και το τρίτο τρίμηνο αρχίζει στις 11 Μαρτίου και λήγει στις 15 Ιουνίου.

 

ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ

Άρθρο 1
Έννοια και σκοπός αξιολόγησης

Αξιολόγηση του μαθητή είναι η συνεχής παιδαγωγική διαδικασία με την οποία παρακολουθείται η πορεία της μάθησης, προσδιορίζονται τα τελικά αποτελέσματα και εκτιμώνται συγχρόνως και άλλα χαρακτηριστικά τα οποία σχετίζονται με το έργο του σχολείου. Πρώτος στόχος της είναι η συνεχής βελτίωση της διδασκαλίας αλλά και η συνεχής ενημέρωση εκπαιδευτικών και μαθητών για τα αποτελέσματα των προσπαθειών τους, ώστε να επιτυγχάνονται τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα. Σε καμιά περίπτωση δεν έχει χαρακτήρα ανταγωνιστικό για το μαθητή του Δημοτικού Σχολείου και δεν αναφέρεται μόνο στην επίδοση στα μαθήματα του Ωρολογίου Προγράμματος, αλλά και σε άλλα χαρακτηριστικά του, όπως είναι η προσπάθεια που καταβάλλει, το ενδιαφέρον του, οι πρωτοβουλίες που αναπτύσσει, η δημιουργικότητά του, η συνεργασία με τους συμμαθητές του και ο σεβασμός του κανονισμού λειτουργίας του σχολείου.

Άρθρο 2
Ομάδα-στόχος

Οι μαθητές που φοιτούν στις Α’, Β ́, Γ ́, Δ ́, Ε ́ και Στ’ τάξεων του Δημοτικού Σχολείου.

Άρθρο 3
Διδακτικό έτος

Το διδακτικό έτος για τους μαθητές χωρίζεται σε τρία (3) τρίμηνα. Το πρώτο τρίμηνο αρχίζει στις 11 Σεπτεμβρίου και λήγει στις 10 Δεκεμβρίου, το δεύτερο τρίμηνο αρχίζει στις 11 Δεκεμβρίου και λήγει στις 10 Μαρτίου και το τρίτο τρίμηνο αρχίζει στις 11 Μαρτίου και λήγει στις 15 Ιουνίου.

Άρθρο 4
Διαδικασία αξιολόγησης

Α. Στις Α’ και Β’ τάξεις Δημοτικού προβλέπεται μόνο προφορική περιγραφική αξιολόγηση. Ο δάσκαλος της τάξης με τη λήξη κάθε τριμήνου ενημερώνει τους γονείς των μαθητών για την πρόοδό τους.

Στο Βιβλίο Μητρώου και Προόδου δεν καταχωρίζεται καμία βαθμολογία και οι στήλες για τις τάξεις αυτές στο εν λόγω βιβλίο παραμένουν κενές. Στο τέλος του διδακτικού έτους συμπληρώνονται με την ένδειξη «Προάγεται» ή «Επαναλαμβάνει την τάξη».

Β. Στις Γ ́ και Δ ́ τάξεις Δημοτικού προβλέπεται περιγραφική αξιολόγηση σε συνδυασμό με κλίμακα βαθμολογίας ως ακολούθως: Άριστα (Α), Πολύ καλά (Β), Καλά (Γ), Σχεδόν καλά (Δ). Στο Βιβλίο Μητρώου και Προόδου καταχωρίζεται η βαθμολογία με τα σύμβολα των λεκτικών χαρακτηρισμών, δηλαδή με τα κεφαλαία γράμματα Α, Β, Γ και Δ. Η διαδικασία αυτή τηρείται και στους ελέγχους προόδου των μαθητών. Κατά την έκδοση των αποτελεσμάτων, στο Βιβλίο Μητρώου και Προόδου αναγράφεται μόνο η λέξη «Προάγεται».

Γ. Στις Ε ́ και Στ ́ τάξεις Δημοτικού προβλέπεται περιγραφική αξιολόγηση σε συνδυασμό με κλίμακα Βαθμολογίας που είναι λεκτική και αριθμητική, ως ακολούθως: Άριστα (9-10), Πολύ καλά (7-8), Καλά (5-6), Σχεδόν καλά (˂5). Στο Βιβλίο Μητρώου και Προόδου καταχωρίζεται η βαθμολογία με αριθμητικά σύμβολα. Αν κατά την εξαγωγή του μέσου όρου της ετήσιας επίδοσης μαθητή κατά μάθημα όσο και του γενικού μέσου όρου όλων των μαθημάτων προκύψει κλάσμα ίσο ή μεγαλύτερο από το μισό της ακέραιας μονάδας, τότε αυτό λογίζεται ως ακέραια μονάδα και προστίθεται στο ακέραιο μέρος του μέσου όρου. Το κλασματικό αυτό υπόλοιπο παραλείπεται αν είναι μικρότερο από το μισό της ακέραιας μονάδας.

Άρθρο 5
Προαγωγή μαθητών – Επανάληψη τάξης

Α. Οι μαθητές των Α’ και Β’ τάξεων προάγονται εφόσον κατά την κρίση του δασκάλου ανταποκρίνονται στα στοιχεία της αξιολόγησης, όπως αυτά αναφέρονται στο Π.Δ. 8/95. Σε αντίθετη περίπτωση επαναλαμβάνουν την τάξη.

Β. Οι μαθητές των Γ’ και Δ’ τάξεων προάγονται εφόσον υπερισχύουν σε αριθμό οι χαρακτηρισμοί Α, Β και Γ. Όταν στους τελικούς μέσους όρους υπερισχύουν οι χαρακτηρισμοί Δ, ο μαθητής επαναλαμβάνει την τάξη.

Γ. Οι μαθητές των Ε’ και Στ’ τάξεων προάγονται εφόσον ο γενικός μέσος όρος είναι μεγαλύτερος του 4,5 (˂4,5), σύμφωνα με την περ. γ, του άρθρου 4 της παρούσης Απόφασης. Όταν ο γενικός μέσος όρος είναι μικρότερος από 4,5 (˂4,5) ο μαθητής επαναλαμβάνει την τάξη.

Σε περιπτώσεις δικαιολογημένης απουσίας για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο από το μισό του διδακτικού έτους, ο μαθητής μπορεί να προαχθεί, εφόσον με τη σύμφωνη γνώμη του γονέα του, υποβληθεί σε σχετική εξέταση εντός του α’ 10ημέρου του Ιουνίου ή του α’ 10ημέρου του Σεπτεμβρίου.

«Άρθρο 6
Τελικές Διατάξεις

Η επίδοση της βαθμολογίας με την ολοκλήρωση του κάθε τριμήνου, σύμφωνα με το άρθρο 3 της παρούσης Υ.Α., γίνεται εντός δέκα (10) ημερών από τη λήξη του τριμήνου, εκτός διδακτικού ωραρίου και εντός του εργασιακού ωραρίου των εκπαιδευτικών με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων και σε χρόνο που επιτρέπει τη μεγαλύτερη συμμετοχή των γονέων/κηδεμόνων, σύμφωνα με την παρ, 8, του άρθρου 13, του Ν. 1566/1985.

Πιλοτικό πρόγραμμα “ένα Σαββατοκύριακο το μήνα χωρίς διάβασμα στο σπίτι” σε περίπου 20 σχολεία σε όλη τη χώρα, 15 στην Αττικής και 5 στην επαρχία (Κρήτη, Αιτωλοακαρνανία κλπ), εφαρμόζει το υπουργείο Παιδείας από τις αρχές του Νοέμβρη.

Από το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού έχει ήδη ανακοινωθεί ότι στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για τον εορτασμό του προστάτη του Πολεμικού Ναυτικού Αγίου Νικολάου, έχει προγραμματιστεί η συμμετοχή μαθητών/μαθητριών της Γ΄ Λυκείου σε πλου με το πλέον σύγχρονο συμβατικό υποβρύχιο (τύπου 214) του Πολεμικού Ναυτικού. Στον πλου θα συμμετάσχουν κατόπιν κλήρωσης δέκα (10) μαθητές/μαθήτριες.

Λίγα λόγια για εμάς

Το Φροντιστήριο Ευτυχιάδου στη Νέα Ιωνία δεν είναι μέλος μιας απρόσωπης αλυσίδας επιχειρήσεων. Είναι μια καθαρά προσωπική επιχείρηση με ολιγομελή τμήματα και μαθητές που γνωρίζονται μεταξύ τους, όπως ταιριάζει στα δεδομένα της ελληνικής κοινωνίας και πραγματικότητας. Περισσότερα...

Προγράμματα σπουδών