Το πρώτο τρίμηνο αρχίζει στις 11 Σεπτεμβρίου και λήγει στις 10 Δεκεμβρίου, το δεύτερο τρίμηνο αρχίζει στις 11 Δεκεμβρίου και λήγει στις 10 Μαρτίου και το τρίτο τρίμηνο αρχίζει στις 11 Μαρτίου και λήγει στις 15 Ιουνίου.

 

ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ

Άρθρο 1
Έννοια και σκοπός αξιολόγησης

Αξιολόγηση του μαθητή είναι η συνεχής παιδαγωγική διαδικασία με την οποία παρακολουθείται η πορεία της μάθησης, προσδιορίζονται τα τελικά αποτελέσματα και εκτιμώνται συγχρόνως και άλλα χαρακτηριστικά τα οποία σχετίζονται με το έργο του σχολείου. Πρώτος στόχος της είναι η συνεχής βελτίωση της διδασκαλίας αλλά και η συνεχής ενημέρωση εκπαιδευτικών και μαθητών για τα αποτελέσματα των προσπαθειών τους, ώστε να επιτυγχάνονται τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα. Σε καμιά περίπτωση δεν έχει χαρακτήρα ανταγωνιστικό για το μαθητή του Δημοτικού Σχολείου και δεν αναφέρεται μόνο στην επίδοση στα μαθήματα του Ωρολογίου Προγράμματος, αλλά και σε άλλα χαρακτηριστικά του, όπως είναι η προσπάθεια που καταβάλλει, το ενδιαφέρον του, οι πρωτοβουλίες που αναπτύσσει, η δημιουργικότητά του, η συνεργασία με τους συμμαθητές του και ο σεβασμός του κανονισμού λειτουργίας του σχολείου.

Άρθρο 2
Ομάδα-στόχος

Οι μαθητές που φοιτούν στις Α’, Β ́, Γ ́, Δ ́, Ε ́ και Στ’ τάξεων του Δημοτικού Σχολείου.

Άρθρο 3
Διδακτικό έτος

Το διδακτικό έτος για τους μαθητές χωρίζεται σε τρία (3) τρίμηνα. Το πρώτο τρίμηνο αρχίζει στις 11 Σεπτεμβρίου και λήγει στις 10 Δεκεμβρίου, το δεύτερο τρίμηνο αρχίζει στις 11 Δεκεμβρίου και λήγει στις 10 Μαρτίου και το τρίτο τρίμηνο αρχίζει στις 11 Μαρτίου και λήγει στις 15 Ιουνίου.

Άρθρο 4
Διαδικασία αξιολόγησης

Α. Στις Α’ και Β’ τάξεις Δημοτικού προβλέπεται μόνο προφορική περιγραφική αξιολόγηση. Ο δάσκαλος της τάξης με τη λήξη κάθε τριμήνου ενημερώνει τους γονείς των μαθητών για την πρόοδό τους.

Στο Βιβλίο Μητρώου και Προόδου δεν καταχωρίζεται καμία βαθμολογία και οι στήλες για τις τάξεις αυτές στο εν λόγω βιβλίο παραμένουν κενές. Στο τέλος του διδακτικού έτους συμπληρώνονται με την ένδειξη «Προάγεται» ή «Επαναλαμβάνει την τάξη».

Β. Στις Γ ́ και Δ ́ τάξεις Δημοτικού προβλέπεται περιγραφική αξιολόγηση σε συνδυασμό με κλίμακα βαθμολογίας ως ακολούθως: Άριστα (Α), Πολύ καλά (Β), Καλά (Γ), Σχεδόν καλά (Δ). Στο Βιβλίο Μητρώου και Προόδου καταχωρίζεται η βαθμολογία με τα σύμβολα των λεκτικών χαρακτηρισμών, δηλαδή με τα κεφαλαία γράμματα Α, Β, Γ και Δ. Η διαδικασία αυτή τηρείται και στους ελέγχους προόδου των μαθητών. Κατά την έκδοση των αποτελεσμάτων, στο Βιβλίο Μητρώου και Προόδου αναγράφεται μόνο η λέξη «Προάγεται».

Γ. Στις Ε ́ και Στ ́ τάξεις Δημοτικού προβλέπεται περιγραφική αξιολόγηση σε συνδυασμό με κλίμακα Βαθμολογίας που είναι λεκτική και αριθμητική, ως ακολούθως: Άριστα (9-10), Πολύ καλά (7-8), Καλά (5-6), Σχεδόν καλά (˂5). Στο Βιβλίο Μητρώου και Προόδου καταχωρίζεται η βαθμολογία με αριθμητικά σύμβολα. Αν κατά την εξαγωγή του μέσου όρου της ετήσιας επίδοσης μαθητή κατά μάθημα όσο και του γενικού μέσου όρου όλων των μαθημάτων προκύψει κλάσμα ίσο ή μεγαλύτερο από το μισό της ακέραιας μονάδας, τότε αυτό λογίζεται ως ακέραια μονάδα και προστίθεται στο ακέραιο μέρος του μέσου όρου. Το κλασματικό αυτό υπόλοιπο παραλείπεται αν είναι μικρότερο από το μισό της ακέραιας μονάδας.

Άρθρο 5
Προαγωγή μαθητών – Επανάληψη τάξης

Α. Οι μαθητές των Α’ και Β’ τάξεων προάγονται εφόσον κατά την κρίση του δασκάλου ανταποκρίνονται στα στοιχεία της αξιολόγησης, όπως αυτά αναφέρονται στο Π.Δ. 8/95. Σε αντίθετη περίπτωση επαναλαμβάνουν την τάξη.

Β. Οι μαθητές των Γ’ και Δ’ τάξεων προάγονται εφόσον υπερισχύουν σε αριθμό οι χαρακτηρισμοί Α, Β και Γ. Όταν στους τελικούς μέσους όρους υπερισχύουν οι χαρακτηρισμοί Δ, ο μαθητής επαναλαμβάνει την τάξη.

Γ. Οι μαθητές των Ε’ και Στ’ τάξεων προάγονται εφόσον ο γενικός μέσος όρος είναι μεγαλύτερος του 4,5 (˂4,5), σύμφωνα με την περ. γ, του άρθρου 4 της παρούσης Απόφασης. Όταν ο γενικός μέσος όρος είναι μικρότερος από 4,5 (˂4,5) ο μαθητής επαναλαμβάνει την τάξη.

Σε περιπτώσεις δικαιολογημένης απουσίας για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο από το μισό του διδακτικού έτους, ο μαθητής μπορεί να προαχθεί, εφόσον με τη σύμφωνη γνώμη του γονέα του, υποβληθεί σε σχετική εξέταση εντός του α’ 10ημέρου του Ιουνίου ή του α’ 10ημέρου του Σεπτεμβρίου.

«Άρθρο 6
Τελικές Διατάξεις

Η επίδοση της βαθμολογίας με την ολοκλήρωση του κάθε τριμήνου, σύμφωνα με το άρθρο 3 της παρούσης Υ.Α., γίνεται εντός δέκα (10) ημερών από τη λήξη του τριμήνου, εκτός διδακτικού ωραρίου και εντός του εργασιακού ωραρίου των εκπαιδευτικών με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων και σε χρόνο που επιτρέπει τη μεγαλύτερη συμμετοχή των γονέων/κηδεμόνων, σύμφωνα με την παρ, 8, του άρθρου 13, του Ν. 1566/1985.

Πιλοτικό πρόγραμμα “ένα Σαββατοκύριακο το μήνα χωρίς διάβασμα στο σπίτι” σε περίπου 20 σχολεία σε όλη τη χώρα, 15 στην Αττικής και 5 στην επαρχία (Κρήτη, Αιτωλοακαρνανία κλπ), εφαρμόζει το υπουργείο Παιδείας από τις αρχές του Νοέμβρη.

Από το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού έχει ήδη ανακοινωθεί ότι στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για τον εορτασμό του προστάτη του Πολεμικού Ναυτικού Αγίου Νικολάου, έχει προγραμματιστεί η συμμετοχή μαθητών/μαθητριών της Γ΄ Λυκείου σε πλου με το πλέον σύγχρονο συμβατικό υποβρύχιο (τύπου 214) του Πολεμικού Ναυτικού. Στον πλου θα συμμετάσχουν κατόπιν κλήρωσης δέκα (10) μαθητές/μαθήτριες.

Διαμαρτυρία για τη διακοπή της σίτισης, από σήμερα το πρωί, στις φοιτητικές εστίες του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), πραγματοποίησαν περίπου 50 φοιτητές και μέλη του Μετώπου Αγώνα Σπουδαστών (ΜΑΣ), που συγκεντρώθηκαν στο κτίριο Γ' των φοιτητικών εστιών του ιδρύματος.

Η διακοπή της σίτισης οφείλεται στο γεγονός ότι έληξε η σύμβαση μεταξύ του αρμόδιου για τη λειτουργία των φοιτητικών εστιών, Ιδρύματος Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης (ΙΝΕΔΙΒΙΜ) και του εργολάβου που παρείχε τα γεύματα.

«Η απάντηση που μας έδωσε ο υπάλληλος του ΙΝΕΔΙΒΙΜ, με τον οποίο μιλήσαμε, είναι πως πρόκειται για ζήτημα γραφειοκρατικό, που σχετίζεται με την κατάληψη του κτιρίου του ιδρύματος στην Αθήνα, εξαιτίας της οποίας δεν μπορεί να συνεδριάσει ο φορέας και να έλθει η χρηματοδότηση στην εργολαβία, ούτως ώστε η εργολαβία να ικανοποιήσει το αίτημά μας. Η γραφειοκρατία υπάρχει επιλεκτικά, καθώς όταν πρόκειται να περάσουν αντιλαϊκούς νόμους την ξεπερνάνε. Εμείς απαιτούμε δωρεάν σίτιση για όλους τους φοιτητές και στις φοιτητικές εστίες, με ευθύνη του κράτους» δήλωσε στο Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων (ΑΠΕ-ΜΠΕ), ο φοιτητής Γιώργος Καψάλης.

Από την πλευρά της, η αντιπρύτανης φοιτητικών θεμάτων, Αριάδνη Στογιαννίδου, διευκρίνισε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, πως προ ημερών άλλαξε το Διοικητικό Συμβούλιο του ΙΝΕΔΙΒΙΜ, χωρίς η απελθούσα διοίκηση να έχει υπογράψει την εργολαβία για τη σίτιση, που έληξε χθες. Πρόσθεσε ακόμη, πως η Διοίκηση του ΑΠΘ δεν μπορεί -λόγω αναρμοδιότητας στο θέμα- να κάνει κάτι άλλο, παρά να ασκεί πίεση στο ΙΝΕΔΙΒΙΜ, ώστε να διευθετηθεί άμεσα το πρόβλημα που προέκυψε. Σημείωσε δε, πως οι φοιτητές που διαμένουν στις φοιτητικές εστίες έχουν πάντα τη δυνατότητα να σιτίζονται στη φοιτητική λέσχη του ΑΠΘ.

 

Η  Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών ιδρύει  τμήμα Φιλοσοφίας. Και δεν είναι μόνον ένα το τμήμα που θα ιδρυθεί για τους υποψηφίους των επόμενων Πανελλαδικών Εξετάσεων, καθώς η Φιλοσοφική Σχολή θα εισέλθει και στις παιδαγωγικές επιστήμες. Σχεδιάζεται ένα ακόμη νέο τμήμα με προσανατολισμό τα παιδαγωγικά.

   Η σχολή ιδρύθηκε το 1837, όπως το Καποδιστριακό, και σημαντικές ανακοινώσεις αναμένονται στην επίσημη εκδήλωση του εορτασμού των 180 χρόνων της, στις αρχές Δεκεμβρίου. Ειδικότερα, όπως ανέφερε στην «Καθημερινή» η κοσμήτορας της Φιλοσοφικής Ελένη Καραμαλέγκου, στον πυρήνα των αλλαγών είναι τα αντικείμενα που θεραπεύονται στο υπάρχον Τμήμα Φιλοσοφίας - Παιδαγωγικής - Ψυχολογίας (ΦΠΨ). Το τμήμα ιδρύθηκε το 1984 και η φοίτηση οδηγεί σε πτυχίο με ειδίκευση σε έναν από τους τρεις τομείς. Ετσι έχει προχωρήσει η διαβούλευση μεταξύ των πανεπιστημιακών της σχολής, ώστε να ιδρυθεί Τμήμα Φιλοσοφίας, στο οποίο θα διδάξουν τα 13 μέλη διδακτικού και ερευνητικού προσωπικού (ΔΕΠ) που ανήκουν στον τομέα Φιλοσοφίας του ΦΠΨ. Η σχετική πρόταση έχει διατυπωθεί πάνω από 15 χρόνια και πλέον θεωρείται ότι είναι ένα απαραίτητο βήμα που πρέπει να κάνει η σχολή που έχει μεν το όνομα αλλά δεν έχει το... τμήμα.

   Παράλληλα, σημαντικό βήμα ενίσχυσης του Τμήματος Ψυχολογίας που υπάρχει ήδη στη Φιλοσοφική Σχολή θα είναι η μετακίνηση σε αυτό των πέντε διδασκόντων του τομέα Ψυχολογίας του ΦΠΨ. 

    Τρίτο βήμα θα είναι το νέο τμήμα που θα δημιουργηθεί με πυρήνα τον τομέα Παιδαγωγικής του ΦΠΨ. Σήμερα ο τομέας έχει 14 καθηγητές, που θα περάσουν στο νέο Τμήμα Παιδαγωγικής. Οπως εξήγησε η κ. Καραμαλέγκου, το νέο Τμήμα Παιδαγωγικής θα εστιάζει στο ομώνυμο αντικείμενο που διαφοροποιείται ευκρινώς από τα τμήματα που αφορούν την προσχολική αγωγή και εκπαίδευση, καθώς και τη δημοτική εκπαίδευση. Τα τμήματα αυτά έχουν κεντρικό στόχο την επιστημονική κατάρτιση εκπαιδευτικών για την υποχρεωτική εκπαίδευση. Το Τμήμα Παιδαγωγικής στη Φιλοσοφική Σχολή θα λειτουργεί και ως φορέας παροχής παιδαγωγικής επάρκειας. Ο σχεδιασμός για τα δύο τμήματα δεν θα επηρεάσει καθόλου τους νυν φοιτητές του ΦΠΨ και τα επαγγελματικά δικαιώματα που θα αποκτήσουν με τη λήψη του πτυχίου τους, ενώ και τα δύο νέα τμήματα θα «κληρονομήσουν» τα αντίστοιχα επαγγελματικά δικαιώματα που έχουν οι έως τώρα απόφοιτοι του ΦΠΨ με βάση την εξειδίκευση που επιλέγουν. Ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών Θάνος Δημόπουλος εκτιμά ότι οι αποφάσεις της Φιλοσοφικής συμβάλλουν στην αναβάθμιση των ανθρωπιστικών σπουδών στο ίδρυμα. Από την πλευρά του, ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου φέρεται να επικροτεί, στο πλαίσιο των σχεδίων του για διεύρυνση των τμημάτων ανθρωπιστικών σπουδών στην ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση.














Το σχέδιο της νέας υπουργικής απόφασης ενώ χαρακτηρίζει αργία την  Κυριακή   για τα Σάββατα δεν γίνεται καμία αναφορά, με αποτελέσματα να θεωρούνται ως εργάσιμες ημέρες  στα Γυμνάσια και Λύκεια, δημόσια και ιδιωτικά.

Στο σχέδιο υπουργικής απόφασης αναφέρεται ότι για τα Γυμνάσια, Γενικά Λύκεια και Επαγγελματικά Λύκεια ισχύουν οι διατάξεις του Ν. 1157/1981 (Α 126) για την καθιέρωση πενθήμερης εβδομάδας εργασίας, όπως έχουν τροποποιηθεί και ισχύουν, αλλά στη συνέχεια δεν εντάσσεται στις αργίες.

Αντίθετα το  νέο Προεδρικό Διάταγμα για το Δημοτικά Σχολεία  στις αργίες κάνει ειδική αναφορά ότι στις αργίες εντάσσονται  “τα Σάββατα και οι  Κυριακές”.

Την κίνηση αυτή του υπουργού Παιδείας Κ. Γαβρόγλου να θεωρούνται τα Σάββατα ως εργάσιμες ημέρες, εκπαιδευτικοί παράγοντες την ερμήνευσαν ότι  έχει σχέση με τις Πανελλαδικές Εξετάσεις,  προκειμένου αυτές να γίνονται και τα Σάββατα, χωρίς τις “έξτρα” αμοιβές για τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς, που προβλέπει η σχετική νομοθεσία.

Επίσης  διευκολύνονται και τα Ιδιωτικά Σχολεία  στην απασχόληση των εκπαιδευτικών τους τα Σάββατα, προκειμένου να απαλλάσσονται από την καταβολή πρόσθετων αμοιβών.

Λίγα λόγια για εμάς

Το Φροντιστήριο Ευτυχιάδου στη Νέα Ιωνία δεν είναι μέλος μιας απρόσωπης αλυσίδας επιχειρήσεων. Είναι μια καθαρά προσωπική επιχείρηση με ολιγομελή τμήματα και μαθητές που γνωρίζονται μεταξύ τους, όπως ταιριάζει στα δεδομένα της ελληνικής κοινωνίας και πραγματικότητας. Περισσότερα...

Προγράμματα σπουδών